Case: Dansk

Elk nieuw jaar wederom het beste jaar ooit? Voor Dansk.nl een realiteit.

  • 42% lagere CPO (kosten per order) sinds 2012/2013
  • 237% online omzetstijging sinds 2012/2013
  • 85% toename in organisch zoekverkeer sinds 2012/2013

Laat je ook adviseren! Verder lezen

  • Strategie
  • Tag Management
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Adverteren
  • Conversie optimalisatie
  • E-mail marketing
  • Display advertising
  • Remarketing

Over Dansk

In 1985 werd Dansk Feriehus Bookingburo officieel opgericht door ‘opa en oma’ Drenth en voortgezet door familie en medewerkers die allemaal iets met Denemarken hebben.

In de beginjaren werden klanten bij het kantoor aan huis ontvangen. Inmiddels kunnen we met trots zeggen dat we op Dansk.nl en DFB.nl meer dan 25.000 vakantiehuizen, vakantieparken, campings en hotels in Denemarken aan kunnen bieden. En natuurlijk kan je nogsteeds bij ons terecht voor advies over je vakantie in Denemarken!

Succes basis voor samenwerking

We werken sinds 2012 samen met Dansk . Samen bepalen we de online strategie, doelstellingen en plan van aanpak.. Onze beloning is afhankelijk van de gerealiseerde omzet op Dansk.nl. Een transparante, gezamenlijke uitdaging.

Aanpak

Een complexe website migratie was uitdaging nummer één. Dansk.nl had een aantal domeinnamen met veel bezoek welke we samen hebben gevoegd tot Dansk.nl. Een uitgekiende SEO migratie was hier essentieel. Hoe gaan we voorkomen dat we zoekposities verliezen? Wanneer gaan we de andere sites echt uit de lucht halen? Vragen waar we met succes antwoord op hebben gevonden. Daarnaast hebben we eerst de online kanalen geoptimaliseerd waar het meeste bezoek vandaan kwam. Dit waren Adwords en Google organic. Binnen Adwords hebben we sinds 2012 de CPO (kosten per order) verlaagd met 42%. Ook is het aantal conversies verhoogd met 491%. CPC (kosten per klik) is verlaagd met 33%. Vanuit Google organic is het bezoek sinds 2012 toegenomen met 85%.  Naast bovenstaande acties zijn we gezamenlijk ook actief met e-mail marketing, conversie optimalisatie, retargeting & usability. We verwachten eind 2017 een nieuw design te integreren voor dansk.nl op basis van Google Analytics data, muis- en klikgedrag van huidige bezoekers en de laatste webtrends.

Omzetstijging

Als we de omzet van 2012/2013 vergelijken met 2016/2017 zien we omzetstijging van 237%. Ook nieuwsgierig hoe we dit voor jouw bedrijf of platform kunnen realiseren? Neem dan nu contact met ons op!

Onze specialisten

Afbeelding van specialist

IJje-Roel

Verantwoordelijk voor:

Persuasive design

Ook een online eindbaas worden?

Kom eens langs voor een kopje koffie, we bespreken graag de mogelijkheden!

Afspraak maken
Vorige case

Snowtime

Bekijk ook andere klant projecten en ontdek wat strategie op basis van echte cijfers kan opleveren.

Volgende case

SS Rotterdam

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!