Bel ons op 050-2110012

0

Case: Cars, Cola and Coins

Dé specialist in Amerikaanse klassieke auto's

  • 80 Amerikaanse auto's op voorraad
  • 26.126 volgers op Facebook
  • 100+ Amerikaanse klassiekers verkocht in 2016

Bekijk jouw mogelijkheden Bekijk de website

  • Adverteren
  • Content generatie
  • Website ontwerp
  • Website ontwikkeling

Nieuwe online strategie & website

De doelstelling van Cars, Cola & Coins is de omzet te verhogen met 10% door het aantal leads op de website te vergroten.

Over Cars, Cola & Coins

Cars, Cola & Coins is opgericht door Albert Meijer, Ramona Lemstra en Thijs Lodewijks. Zij importeren klassieke Amerikaanse auto’s uit de VS en verkopen deze auto’s van hoge kwaliteit door voor een eerlijke prijs. Cars, Cola & Coins biedt een unieke ervaring voor bezoekers aan de showroom. Zij zullen de deur altijd met een glimlach verlaten, mede door de 80+ klassieke auto’s van hoge kwaliteit, Coca-Cola automaten, Coca-Cola collectables (van Elvis, Betty Boop, etc.), flipperkasten en nog meer! Voor een unieke ervaring (en al helemaal) een prachtige klassieke Amerikaanse auto is Cars, Cola & Coins het adres!

Basis voor de samenwerking

Wij werken sinds een halfjaar samen met Cars, Cola & Coins, waarbij we eind vorig jaar doelstellingen hebben geformuleerd. Om dit te kunnen realiseren hebben wij een online strategie voor Cars, Cola & Coins ontwikkeld en daarbij een nieuwe website ontwikkeld. Een aantal van onze belangrijke KPI’s:

  • 60.000 bezoekers uit Google AdWords realiseren
  • 25% organisch bezoek realiseren door middel van het toepassen van een succesvolle SEO-strategie
  • Naamsbekendheid vergroten

Aanpak

Om bovenstaande KPI’s na te streven zetten Cars, Cola & Coins diverse marketing kanalen in. Maar nog belangrijker: om het conversiepercentage te verhogen en om een professionele uitstraling te creëren, moest er eerst een nieuwe website worden ontwikkeld. Deze is tevens ingericht om SEO zo effectief mogelijk in te zetten door middel van een conversiegerichte SEO-template. Nu kan zowel Cars, Cola & Coins als DBK interessante landingspagina’s schrijven.

Door middel van SEA (AdWords en remarketing) halen we bezoekers binnen op de website die we middels de nieuwe website sturen naar conversies (bezoek inplannen, contact opnemen, etc.). Daarnaast zetten we social advertising (Facebook & Twitter) in om de naamsbekendheid van Cars, Cola & Coins verder uit te breiden en evenementen te promoten.

If you like American cars..

If you like American cars, you’ll love Cars, Cola & Coins.
Wij dragen graag bij aan de online uitstraling die de showrooms hebben, de klassieke Amerikaanse vibe. We vinden het prachtig om te zien hoe we middels het inzetten van de juiste marketing kanalen en de conversiegerichte website veel bezoekers naar de showroom trekken. Per lead kunnen we bepalen wat de kwaliteit van de bezoeker is (hoe ver deze in het aankoopproces zit).

Onze specialisten

Afbeelding van specialist

Hannah Strijker

Verantwoordelijk voor:

Google AdWords Social advertising Klipfolio
Afbeelding van specialist

Melle Renema

Verantwoordelijk voor:

Strategie
Afbeelding van specialist

Yje-Roel Teertstra

Verantwoordelijk voor:

Website ontwerp Website ontwikkeling

Ook een online eindbaas worden?

Kom eens langs voor een kopje koffie, we bespreken graag de mogelijkheden!

Afspraak maken
Vorige case

EasySit

Bekijk ook andere klant projecten en ontdek wat strategie op basis van echte cijfers kan opleveren.

Volgende case

QPS

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!