Bel ons op 050-2110012

0

Prijsextensies AdWords in de praktijk

Hoe zien de prijsextensies eruit & hoe gebruiken wij ze?

Een week geleden plaatsten wij een artikel over de nieuwste update van AdWords: prijsextensies voor het toevoegen van prijzen van producten en services op mobiele apparaten & tablets. Een kleine week verder zijn bij een aantal van onze accounts de prijsextensies beschikbaar binnen AdWords. Wij hebben de prijsextensies dan ook meteen getest. Hoe werken de prijsextensies en op welke manier passen wij deze toe? Aan de hand van een aantal voorbeelden van onze accounts laten wij dit zien!

Prijsextensies beschikbaar

Momenteel zijn de prijsextensies beschikbaar zijn voor alle accounts in AdWords die targeten op Engelstalige Google gebruikers (google.com). In de afbeelding hieronder is zichtbaar hoe prijsextensies ingevuld kunnen worden. U kunt kiezen uit verschillende types (brands, events, locations, neighbourhoods, product categories, product tiers, service categories, service tiers, services). Daarnaast kiest u voor de gewenste valuta (Australische, Nieuw-Zeelandse, Canadese en Amerikaanse Dollars, Euro’s & Ponden). Als laatst krijgt u de keuze om te adverteren op een vanaf-prijs (fietsen vanaf €450,-) of een tot-prijs (fietsen tot €550,-).

Prijsextensies voorbeeld

Hieronder hebben wij een voorbeeld gebruikt voor een fietswinkel. Hierbij hebben wij de koptekst, omschrijving en prijs ingevuld. Uiteraard vult u zelf de uiteindelijke URL ook in.

prijsextensies

Wanneer u een (speciale) actie heeft kun u ook vooraf instellen wanneer deze actie en de bijbehorende prijzen getoond moeten worden. Wanneer u bijvoorbeeld op een woensdag in de volgende week een speciale korting van 15% heeft, kunt u van te voren uw prijzen (& tekst aanpassen). Ook kunt u een standaard dag instellen om prijzen wel of juist niet te tonen. De prijzen kunnen worden ingesteld op eenheid, maar daarnaast kunnen ze ook op tijd worden ingesteld. Zo kunt u zelfs uw prijzen instellen op uur. Daarnaast kunt u de prijzen instellen op dag, week, maand of jaar. Het bespaart een heleboel tijd wanneer u dit niet handmatig hoeft te doen.

Verwachtingen

  • Tijdens een testfase was een zeer duidelijke stijging in de Click Through Rate zichtbaar voor advertenties met prijsextensies op mobiele apparaten en tablets.
  • Daarnaast kunt u als adverteerder meer en ook relevantere informatie geven, waardoor naar verwachting ook de advertentie relevantie en daarmee de kwaliteitsscore zal stijgen, zoals we in de vorige blogpost al genoemd hebben.
  • Doordat de prijsextensies alleen beschikbaar zijn voor de 1e positie, zal de concurrentie hoger liggen en als gevolg daarvan, gaan de biedingen stijgen.
  • Momenteel worden prijsextensies alleen nog maar getoond aan Engelse gebruikers. Maar naar verwachting kan er in de toekomst ook getarget worden op Nederlandstalige gebruikers.

Wij hebben de prijsextensies op een aantal van onze accounts getest, waaruit blijkt dat deze verwachtingen uit gaan komen. Wilt u meer informatie over AdWords extensies of bent u benieuwd wat wij hierin voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Meer over prijsextensies Contact

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!