Case: Snowtime

Dé wintersport specialist in Frankrijk

  • 28% Omzetstijging ten opzicht van vorig jaar
  • 10% Lagere CPC
  • 30 Jaar ervaring in wintersport

Bekijk de website van Snowtime Travel Meer weten?

  • Adverteren
  • Affiliate marketing
  • Banner ontwikkeling
  • Conversie optimalisatie
  • Conversie-attributie
  • Feed marketing
  • SEO strategie

Online boekingen met meer dan 28% gestegen sinds de samenwerking

Sinds het begin van de samenwerking een enorme groei in online boekingen middels een strakke en slimme online strategie.

Over Snowtime

Snowtime Travel is in 1988 mede opgericht door Jeroen van Doesburg, de huidige eigenaar en directeur. Snowtime is ontstaan vanuit een passie voor wintersport. Deze passie is wat hen nog steeds drijft. Zij hebben ontzettend veel kennis over de voor Nederlanders interessante skigebieden. Het gaat hen niet alleen om de accommodatie. Alles rondom de wintersportvakantie telt voor Snowtime mee. Je kunt veel extra’s gewoon mee boeken, zoals de busreis, skipas, verzekeringen, skihuur, ski- en snowboardles.

Dutchweek

Daarnaast organiseert Snowtime al sinds 1991 de Dutchweek Snowtime. De Dutchweek vindt plaats in Val Thorens en is de nestor van alle Nederlandse sneeuwevents. De Dutchweek heeft zich ontwikkeld tot een all-in wintersport experience voor iedereen. Dit is een fantastisch wintersportevenement, met veel sneeuw, zon, Nederlandse lessen, après-ski feesten, kinderdisco’s en veel gezelligheid.

Succes basis voor samenwerking

In 1988 verliep de verkoop van vakanties anders dan tegenwoordig. Het overgrote gedeelte van de boekingen gaat inmiddels via Snowtime.nl. Sinds begin 2015 is Snowtime opdrachtgever van ons. Wij ondersteunen hen om nog meer succes te behalen. Onze omzet is hier ook van afhankelijk. Snowtime en DBK werken samen als partners. Gezamenlijk bepalen we de doelstellingen die we willen realiseren.

Aanpak

Een nieuwe conversiegerichte site met een nieuw en zeer klantvriendelijk boekingssysteem en een vernieuwende aanpak voor de online marketing hebben geleid tot succes. De site en de landingspagina’s zijn relevanter en sneller geworden. Meer bezoekers werden klant en de gemiddelde orderwaarde is gestegen. De gemiddelde kosten per sale (CPS) en kosten per klik (CPC) zijn bovendien met meer dan 10% gedaald. Doordat we alle kanalen optimaliseren (SEO, SEA, remarketing, social) versterken deze kanalen elkaar.

Omzetstijging

Als gevolg hiervan is de omzet in het seizoen 2016/2017 in vergelijking met het seizoen 2015/2016 met 28% gestegen! De doelstelling voor het seizoen 2017/2018 is om de omzet met 34% te laten stijgen ten opzichte van het afgelopen seizoen! Wij zijn ervan overtuigd dat jij ook meer rendement kan behalen uit jouw online kanalen. Durf je het aan? Ga het gesprek aan!

Neem contact op

Onze specialisten

Afbeelding van specialist

Tim Heeringa

Verantwoordelijk voor:

Google AdWords Zoekmachine optimalisatie Strategie
Afbeelding van specialist

Hannah Strijker

Verantwoordelijk voor:

E-mailmarketing
Afbeelding van specialist

IJje-Roel

Verantwoordelijk voor:

Website ontwerp
Afbeelding van specialist

Kelvin

Verantwoordelijk voor:

Front-end ontwikkeling
Afbeelding van specialist

Elwin Bergsma

Verantwoordelijk voor:

Back-end ontwikkeling

Ook een online eindbaas worden?

Kom eens langs voor een kopje koffie, we bespreken graag de mogelijkheden!

Afspraak maken
Vorige case

Panalytical

Bekijk ook andere klant projecten en ontdek wat strategie op basis van echte cijfers kan opleveren.

Volgende case

Dansk

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!