Dé wintersport specialist in Frankrijk
Sinds het begin van de samenwerking een enorme groei in online boekingen middels een strakke en slimme online strategie.
Snowtime Travel is in 1988 mede opgericht door Jeroen van Doesburg, de huidige eigenaar en directeur. Snowtime is ontstaan vanuit een passie voor wintersport. Deze passie is wat hen nog steeds drijft. Zij hebben ontzettend veel kennis over de voor Nederlanders interessante skigebieden. Het gaat hen niet alleen om de accommodatie. Alles rondom de wintersportvakantie telt voor Snowtime mee. Je kunt veel extra’s gewoon mee boeken, zoals de busreis, skipas, verzekeringen, skihuur, ski- en snowboardles.
Dutchweek
Daarnaast organiseert Snowtime al sinds 1991 de Dutchweek Snowtime. De Dutchweek vindt plaats in Val Thorens en is de nestor van alle Nederlandse sneeuwevents. De Dutchweek heeft zich ontwikkeld tot een all-in wintersport experience voor iedereen. Dit is een fantastisch wintersportevenement, met veel sneeuw, zon, Nederlandse lessen, après-ski feesten, kinderdisco’s en veel gezelligheid.
In 1988 verliep de verkoop van vakanties anders dan tegenwoordig. Het overgrote gedeelte van de boekingen gaat inmiddels via Snowtime.nl. Sinds begin 2015 is Snowtime opdrachtgever van ons. Wij ondersteunen hen om nog meer succes te behalen. Onze omzet is hier ook van afhankelijk. Snowtime en DBK werken samen als partners. Gezamenlijk bepalen we de doelstellingen die we willen realiseren.
Een nieuwe conversiegerichte site met een nieuw en zeer klantvriendelijk boekingssysteem en een vernieuwende aanpak voor de online marketing hebben geleid tot succes. De site en de landingspagina’s zijn relevanter en sneller geworden. Meer bezoekers werden klant en de gemiddelde orderwaarde is gestegen. De gemiddelde kosten per sale (CPS) en kosten per klik (CPC) zijn bovendien met meer dan 10% gedaald. Doordat we alle kanalen optimaliseren (SEO, SEA, remarketing, social) versterken deze kanalen elkaar.
Als gevolg hiervan is de omzet in het seizoen 2016/2017 in vergelijking met het seizoen 2015/2016 met 28% gestegen! De doelstelling voor het seizoen 2017/2018 is om de omzet met 34% te laten stijgen ten opzichte van het afgelopen seizoen! Wij zijn ervan overtuigd dat jij ook meer rendement kan behalen uit jouw online kanalen. Durf je het aan? Ga het gesprek aan!
Neem contact opVerantwoordelijk voor:
Verantwoordelijk voor:
Verantwoordelijk voor:
Verantwoordelijk voor:
Verantwoordelijk voor:
Kom eens langs voor een kopje koffie, we bespreken graag de mogelijkheden!
Afspraak makenBekijk ook andere klant projecten en ontdek wat strategie op basis van echte cijfers kan opleveren.
Volgende case