Dé zitspecialist van Nederland
DBK en EasySit werken reeds jaren samen om een maximaal resultaat uit online te halen door middel van een passende online strategie.
In 1992, nadat de eigenaar van een meubelwinkel veel vragen kreeg over sta-opstoelen, wordt besloten een productbedrijf & stoffeerderij op te richten om te voldoen aan deze vraag. Sta-opstoelen, relaxfauteuils én banken op maat worden gemaakt, allemaal op vraag van de klant. Dit blijkt zo populair, dat stoelen werden geleverd in Nederland, België en Duitsland. In 2009 treedt Roel Brouwer toe tot het bedrijf en sindsdien zijn al 3 showrooms geopend (Burgum, Sneek en Hilversum). Al sinds de oprichting hiervan zijn de showrooms een groot succes. Samen met zijn team, dat jarenlange ervaring en kennis heeft, is EasySit enorm gegroeid de afgelopen jaren. Niets voor niets zijn ze uitgegroeid tot dé Zitspecialist van Nederland.
Wij hebben sinds 2014 een samenwerking met EasySit. Elk jaar bepalen we doelstellingen voor het komende jaar, waarbij we de online marketing koppelen aan offline sales. Door middel van een conversiegerichte website en het effectief inzetten van de online marketing streven wij ernaar om zo veel mogelijk bezoekers naar de showrooms te trekken of over te halen een sta-opstoel aan te schaffen. Alles op basis van succes: het aantal leads voor EasySit is ook het succes van DBK.
Om online zo effectief mogelijk in te zetten scherpen we elk jaar de online strategie aan. Op deze manier blijven de cijfers voor EasySit groeien, zowel het aantal bezoekers als het aantal conversies. Om verder te kunnen ontwikkelen brengen we ook jaarlijks de marketing kosten omlaag. Marketing kanalen die we voor EasySit inzetten zijn onder andere:
Daarnaast houden we de website up to date en ontwikkelen we deze naar de laatste trends. Op deze manier blijft het aantal bezoekers groeien (al meer dan 125% sinds het begin van onze samenwerking). Daarnaast is het aantal conversies gestegen met 52% en de CPL (cost per lead) gedaald met 40%.
In 2017 hebben wij een nieuwe conversiegerichte website ontwikkeld voor EasySit, waarin we hebben gekeken naar het volgende:
– Heeft de website een betrouwbare uitstraling?
– Is de website gebruiksvriendelijk?
– Worden bezoekers snel getriggerd om over te gaan tot een conversie?
Door constant te analyseren en te optimaliseren blijft het bezoekersaantal groeien en daarmee de conversies ook. Tevens dalen de kosten per conversie. Wil jij dit ook? Neem dan contact met ons op!
Verantwoordelijk voor:
Verantwoordelijk voor:
Kom eens langs voor een kopje koffie, we bespreken graag de mogelijkheden!
Afspraak makenBekijk ook andere klant projecten en ontdek wat strategie op basis van echte cijfers kan opleveren.
Volgende case