Case: WaQosta

Dé tool om data om te zetten naar waardevolle inzichten.

  • 100 Seconden om je Google Analytics instellingen te checken
  • 4 Stappen om je belangrijkste KPI's in te stellen
  • 1 Dashboard met de belangrijkste KPI's

Bekijk de website van WaQosta Meer weten?

  • Analyse
  • Conversie optimalisatie
  • Dashboarding
  • Data analyse
  • Usability
  • Website ontwikkeling
  • Zoekmachine optimalisatie

WaQosta: De nieuwe online marketing tool van DBK

WaQosta helpt bedrijven waardevolle Online Marketing inzichten te krijgen die ze kunnen omzetten in actie.

Over WaQosta

Het idee van WaQosta is ontstaan uit de vele trainingen die Schelte Meinsma en Martin van Kranenburg hebben gegeven. Vanuit de vraag “Hoe zet je data om actie” zagen zij dat bedrijven tegen een aantal drempels aan liepen. Weet je wel wat je meet? Welke doelen wil je eigenlijk realiseren? Hoe verkrijg je je inzichten en hoe kun je deze omzetten in actie?

Het team van DBK is vervolgens aan de slag gegaan om een tool te ontwikkelen die deze drempels wegneemt voor bedrijven: WaQosta.

Weet wat je meet

Om al je online inspanningen om te zetten naar betere resultaten is het van belang dat je feitelijke data voorhanden hebt. Bijna alle websites zijn gekoppeld aan een Google Analytics account. Maar 4% van de sites heeft een 100% score als het gaat om het instellen van dit account. Dit vertroebelt je zicht op je acties die je uitvoert om je doelen te realiseren. Sturen op onjuiste informatie kan een dure hobby zijn. Met metingen vanuit WaQosta blijkt dat in 69% van de gevallen Google Analytics niet goed is ingesteld.

WaQosta doet een automatische check van je Google Analytics instellingen en geeft je een score en advies over optimalisatie. Sites met een score tussen de 80-100% hebben hun instellingen goed staan.

Hoe zet je je bedrijfsdoelen om naar online KPI’s?

Met WaQosta kun je in een aantal stappen je bedrijfsdoelen omzetten naar online KPI’s. Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn je omzet doelstelling of het aantal transacties dat je wilt realiseren. Vervolgens stel je je conversie in en weet je hoeveel traffic je nodig hebt. Vervolgens bepaal je je verdeling over de verschillende kanalen. Bij elke stap krijg je je data van vorig jaar gepresenteerd zodat je een belangrijk ijkpunt hebt. Als dat wilt kun je zelfs je doelen uitsplitsen per device en kun je werken met een aangepaste maandverdeling.

Één dashboard met de belangrijkste KPI’s

WaQosta is zo opgezet dat je een KPI dashboard kunt inzien met je belangrijkste KPI’s op gebied van omzet, transacties, conversie en traffic. Je campagnedoelen zijn omgezet naar maanddoelen zodat je in één oogopslag kunt zien of je op koers ligt. Je kunt je dashboard zelf aanvullen met belangrijke insights en acties die je gaat ondernemen. Vervolgens kun je dit delen met collega’s.

WaQosta uitproberen?

WaQosta kun je 30 dagen gratis uitproberen zonder dat je ergens aan vast zit. WaQosta heeft een Personal abonnement voor één site en een Enterprise abonnement voor 15 sites. Ga nu naar WaQosta.com en probeer het zelf!

Onze specialisten

Afbeelding van specialist

IJje-Roel

Verantwoordelijk voor:

Ontwerp
Afbeelding van specialist

Kelvin

Verantwoordelijk voor:

Ontwikkeling
Afbeelding van specialist

Roel

Verantwoordelijk voor:

Project management
Afbeelding van specialist

Mirjam

Verantwoordelijk voor:

Marketing

Ook een online eindbaas worden?

Kom eens langs voor een kopje koffie, we bespreken graag de mogelijkheden!

Afspraak maken
Vorige case

SS Rotterdam

Bekijk ook andere klant projecten en ontdek wat strategie op basis van echte cijfers kan opleveren.

Volgende case

MijnGAscore.nl

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!