Strategie

Jij wilt dat jouw bedrijf duurzaam concurrerend is. Maar je wilt meer en je hebt nog grotere ambities. Jouw organisatie moet het echter uitvoeren. Jouw bedrijf is meer dan jij alleen. Jouw medewerkers vormen een belangrijk ingrediënt voor langdurig succes. Het is niet eenvoudig om te komen tot een strategie die bij jouw organisatie past, die uitdaagt en waaruit energie ontstaat om nieuwe dingen op te pakken.

Duurzaam onderscheidend

Als prijs of ‘kwaliteit de enige onderscheidende factoren in jouw sector zijn, dan is het noodzakelijk om jouw strategie tegen het licht te houden. De race om nog meer kwaliteit tegen dezelfde prijs, of dezelfde kwaliteit tegen een lagere prijs, is een race naar de bodem. Hiermee kun je niet duurzaam je bedrijf succesvol laten zijn.

Digitaal drijft innovatie

De meeste vernieuwende concepten en businessmodellen van de laatste jaren hebben één ding gemeen: een sterke digitale component. Door deze digitale component is een aantal bedrijven in staat geweest om nieuwe markten te creëren, sectorgrenzen opnieuw te definiëren en een exponentiële groei te laten zien. Denk hierbij aan Apple, Uber, Google, Airbnb, Facebook, etcetera. Apps, websites en platformen zorgen voor nieuwe competitieve voordelen. Online is een belangrijke en onmisbare bron voor vernieuwing, ook voor de business die vervolgens offline uitgevoerd wordt.

Jouw einddoel is ons vertrekpunt

Als je op zoek bent naar een spiegel of naar gerichte ondersteuning om te komen tot een vernieuwende strategie, dan helpen wij graag. Wij begeleiden bij complete strategische heroriëntaties voor grotere bedrijven, maar krijgen ook energie van een middagje sparren over de strategische doorontwikkeling van één dienst. Altijd met jouw einddoel voor ogen én met online in ons achterhoofd.

Behoefte is leidend in onze aanpak

Afhankelijk van jouw behoefte en mogelijkheden bepalen we gezamenlijk de in te zetten instrumenten. Van de waardevolle inzichten die de theorie van de Blauwe Oceaan ons biedt tot en met de visuele kracht van de methodiek Waarde Propositie Ontwerp en van de kracht van het Business Model Canvas tot en met het gedachtegoed van de Lean Start Up, of het zeer bekende Start with why. Of een ander instrument als dat past bij jouw uitdaging.

Wil jij jouw strategie opstellen of toetsen? Wij helpen je graag. Onder het genot van een kop koffie verder praten?

Neem contact met ons op

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!