Op zoek naar een SEO specialist?

Wil jij aan de slag met SEO voor jouw online business, maar weet je niet waar je moet beginnen? Bekijk onze tips, of kom met ons in contact.

Wat is SEO?

SEO staat voor “Search Engine Optimization”. Het is een verzameling van technieken, gericht op het optimaliseren van je website voor de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Een goede SEO-strategie leidt tot hogere resultaten in Google en dit heeft op zowel korte als lange termijn een positieve invloed op het aantal websitebezoekers. Benieuwd hoe je jou website kunt optimaliseren? Onze SEO specialist helpt je verder.

SEO bestaat uit 3 onderdelen: techniek optimalisatie, content optimalisatie en link building. Wij leggen je uit hoe je deze 3 onderdelen kunt optimaliseren.

1. Techniek optimalisatie

Voordat je met SEO begint, is het belangrijk om de technische zaken op orde te hebben. Kies voor een geschikte domeinnaam, zorg dat de website schaalbaar is op ieder apparaat en dat de pagina’s snel laden. Voor het testen van de paginasnelheid kun je Google PageSpeed Insights gebruiken. Dit is een gratis tool van Google. Ook is het belangrijk gebruik te maken van schone code. Maak gebruik van een sitemap.xml en een robots.txt bestand. Hiermee kun je aangeven welke pagina’s Google wel of juist niet mag vinden. Installeer tot slot een SSL certificaat op je website. Dit betekent dat de URL begint met “https”. De S staat hierbij voor “Secure”.

2. Content optimalisatie

Alle factoren op de website die bijdragen aan de zoekmachine-vriendelijkheid en relevantie van jouw website vallen onder content optimalisatie. Hier gaat een zoekwoordenanalyse aan vooraf. Daarvoor kun je een aantal tools gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld de Keyword Planner in Google Ads (een Google Ads account is hiervoor vereist) of Google Search Console. In de Keyword Planner kun je zien hoe zoekwoorden waarop je graag gevonden wilt worden mogelijk presteren. In Google Search Console kun je juist kunt zien met welke woorden jouw website momenteel al in verband wordt gebracht. Wanneer je een goede zoekterm hebt gevonden, kun je dit woord gebruiken als onderwerp voor een nieuwe landingspagina.

Een goede landingspagina schrijven

Houd bij het schrijven van een nieuwe webpagina rekening met de volgende punten:

  • Formuleer een goede title tag en description tag, zodat het meteen duidelijk is wat lezers op jouw pagina kunnen vinden
  • Gebruik een leesbare URL
  • Deel je content op in leesbare alinea’s en houd rekening met de hiërarchische volgorde van kopteksten
  • Voeg interne (en eventueel externe) links toe naar relevante pagina’s
  • Maak gebruik van afbeeldingen en video’s en zorg dat de alt-tekst jouw zoekwoord bevat
  • Voeg relevante Call-to-actions (CTA) toe

3. Linkbuilding

Linkbuilding staat voor het actief verzamelen van links naar jouw website. Hoe meer links, hoe hoger de reputatie van jouw website. Hierdoor ziet Google jouw website als waardevoller en relevanter. Plaats hiervoor bijvoorbeeld gastblogs op externe websites en deel jouw content actief op social media.

Start nu met SEO optimalisatie

Zo snel mogelijk beginnen met SEO optimalisatie? Neem contact met ons op. Onze SEO specialist vertelt je graag wat we voor jouw business kunnen betekenen!

Contact opnemen

Wil jij ook een toppositie in Google?

Onze SEO specialisten helpen je graag op weg naar een toppositie in Google. Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op

Wij werken met trots voor o.a. de volgende organisaties:

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!