Bel ons op 050-2110012

0

Case: Panalytical

Een traditionele én succesgebaseerde samenwerking hand in hand.

  • 4 Continenten waar PANalytical actief is
  • 50% Groei in websiteverkeer
  • 4,47% Conversiepercentage

Laat u ook adviseren! Verder lezen

  • Conversiegerichte landingspagina's
  • Dashboarding
  • Display advertising
  • Marketing automation
  • Tag Management
  • Web analytics
  • Customer Journeys

Online samenwerking op vele vlakken!

Een traditionele én succesgebaseerde samenwerking gaan hier hand in hand.

Over PANalytical

PANalytical levert wereldwijd oplossingen voor hoogwaardige, betrouwbare elementaire en gestructureerde materiaalanalyse. De oplossingen die PANalytical levert zijn gebaseerd op X-ray technologie, zoals X-ray diffractie, X-ray scattering en X-ray fluorescentie, maar ook neutron activatie (PFNTA) en near-infrared (NIR) spectroscopie.

Samenwerking

We werken sinds begin 2016 samen met PANalytical. Dit is deels een traditionele samenwerking en deels een succesbased samenwerking. We hebben een samenwerking op basis van succes voor een niche product van PANalytical, waarvoor we in nauwe samenwerking met PANalytical wereldwijd leads genereren voor de Epsilon benchtops. Voor PANalytical corporate ligt de uitdaging in de juiste data inzichtelijk maken en ook letterlijk presenteerbaar maken via dashboarding. Ook zijn we verantwoordelijk voor Tag Management, Web Analytics & de internationale search engine advertising campagnes.

Aanpak

Zowel in de succesgebaseerde samenwerking als de corporate samenwerking liggen er mooie uitdagingen. We gaan er hieronder verder op in.

Corporate samenwerking

We zijn hier begonnen met het definiëren van harde en softe KPI’s. In strategische sessies hebben we de internationale Adwords setup bepaald. Tevens via een Agile benadering 3 dashboards in Klipfolio ontwikkeld waarbij we de juiste data voor de marketingafdeling en management hebben weergegeven, zodat online een ‘echte’ plek krijgt binnen de organisatie. In deze dashboards combineren we data uit Google Analytics en Salesforce, zodat de gehele lead- en salesfunnel inzichtelijk is.

  • Klipfolio dashboard van bezoeker tot klant
  • Wereldwijde AdWords strategie plus uitvoering
  • Google Analytics & Tag Management implementatie
  • Automatische gevulde rapportages middels de AdWords API

Succesbased samenwerking

Om de kracht van online marketing te bewijzen is er besloten om een microsite + campagne te starten voor een aantal Epsilon benchtops. Er is besloten hier voor het domeinnaam xrf-spectrometers.com. Doelstelling was om wereldwijd leads te generereren, vanuit de inbound marketing methodiek. Kort gezegd; ‘problem solving content genereren’ en bezoekers overtuigen om een offerte aan te vragen of contact op te nemen.  Een aantal interessante technieken die deze site kenmerkt zijn;

  • Juiste telefoonnummer op basis van land van herkomst;
  • Koppeling en mapping tussen website en Salesforce CRM;
  • Wereldwijde search advertising setup + optimalisatie;
  • Microsite naast de corporate site met focus op Epsilon benchtops;
  • Launching campagne voor AERIS, een nieuwe XRD oplossing;
  • Google Tag Manager en Google Analytics implementatie;
  • Klipfolio dashboard met de belangrijkste marketing KPI’s.

 

Resultaat

Een stijging van 64% in het aantal leads van de Epsilon benchtops. Een beter inzicht in welke landen de vraag naar de diensten van PANalytical groter is dan aanvankelijk gedacht. Daarnaast zijn we nu in staat om de online kanalen te beoordelen op de ‘verkoop’ en niet alleen op de lead.

 

Onze specialisten

Afbeelding van specialist

Hannah Strijker

Verantwoordelijk voor:

Adwords specialist
Afbeelding van specialist

Schelte Meinsma

Verantwoordelijk voor:

Strateeg
Afbeelding van specialist

IJje-Roel Teertstra

Verantwoordelijk voor:

Website ontwerp

Benieuwd naar onze werkwijze?

Bekijk de diensten die wij bieden en hoe wij jouw bedrijf online succesvol kunnen maken

Bekijk onze werkwijze
Vorige case

QPS

Bekijk ook andere klant projecten en ontdek wat strategie op basis van echte cijfers kan opleveren.

Volgende case

Snowtime

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!

Je online marketingplan in één dag op een Brown Paper – Donderdag 26 september 2019 bij DBK in Thialf!

Meer informatie