Online marketing

Laat jouw organisatie groeien

Online marketing bij DBK

Wil jij online marketing inzetten om jouw product of dienst te verkopen? DBK kan je er alles over vertellen. Van zoekmachineoptimalisatie tot affiliate marketing en van social media advertising tot adverteren via Google, we zijn van alle markten thuis. In dit artikel leggen we uit welke online marketingtools wij het meest gebruiken en wat de relatieve investeringen en opbrengsten per tool zijn. Wil je meer weten? Lees dan verder, of kom eens langs voor een kop koffie.

Wil je weten wat DBK voor jouw organisatie kan betekenen?

Vraag naar de mogelijkheden ➝

De voorbereidingen

Voordat we met online marketing activiteiten beginnen, is het belangrijk om een strategie te bepalen. Welke doelen wil je behalen? Bij DBK maken we deze doelen meetbaar en inzichtelijk. Met de doelen als leidraad gaan we aan de slag.

Er zijn veel verschillende online marketingkanalen. Ieder kanaal heeft andere kenmerken en eigen voor- en nadelen. Wat past bij jouw product of dienst? Met welke kanalen bereik je jouw potentiële klanten? Wat is je budget en hoeveel tijd wil je erin steken? De antwoorden op deze vragen beïnvloeden sterk welke kanalen je het beste in kunt zetten.

Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie of Search Engine Optimization (SEO) is een tijdrovende klus, maar het kan een hoop opleveren. SEO is een verzamelnaam voor technieken die erop gericht zijn je website te optimaliseren voor de vindbaarheid in zoekmachines.
Één van deze technieken is contentgeneratie. Het is belangrijk om hierbij niet alleen rekening te houden met SEO, maar ook met de bezoekers van je website. Houdt de content van je website de bezoeker vast? En is de webpagina conversiegericht?

De uitvoering van een SEO-strategie is relatief gezien erg goedkoop, maar kost ook erg veel tijd. Wanneer je de techniek goed toepast en relevante content schrijft, levert SEO waardevolle bezoekers op.

Zoekmachineoptimalisatie zetten we bij DBK onder andere in voor Easysit.

Case Easysit

Adverteren

Betaald adverteren en daarmee beter zichtbaar worden in zoekmachines? Dat kan met Search Engine Advertising (SEA). Hiermee is het mogelijk om gericht jouw doelgroep te bereiken. Je kiest zelf de zoekwoorden waarmee je gevonden wilt worden (of juist niet). Het is belangrijk om de resultaten goed te monitoren.

SEA is een relatief dure tool en het kost tijd om de advertenties in te stellen en te blijven optimaliseren, maar het is wel een techniek waarmee je snel goede resultaten boekt.

Voor veel van onze partners zetten wij SEA in, bijvoorbeeld voor Arkema Speelvoorzieningen.

E-mailmarketing

E-mailmarketing is nog altijd een belangrijk online marketingkanaal. Het wordt steeds belangrijker om e-mails persoonlijk te maken. Door jouw contacten in te delen in doelgroepen, kun je gericht e-mails sturen. Zo is de content interessanter voor de ontvanger.

E-mailmarketing kost wat tijd en de kosten zijn gemiddeld. Als je het goed doet, kan e-mailmarketing zeker tot conversies leiden.

Wij zetten e-mailmarketing in voor bijvoorbeeld onze partner Snowtime Travel.

Feedmarketing

Heb je een webshop en wil je direct aan jouw doelgroep laten zien welke producten je verkoopt? Dat kan met feedmarketing. Via feedmarketing kun je je productdatabase inzetten op een geautomatiseerde manier. Dit maakt het mogelijk om op productniveau te adverteren. Voor feedmarketing is het belangrijk om een optimale productfeed te hebben. Dit betekent dat de feed de juiste data bevat en constant geoptimaliseerd wordt. Wanneer feedmarketing goed werkt, is dit een zeer efficiënte online marketingtool.

Feedmarketing is een belangrijke tool voor bijvoorbeeld Snowtime Travel.

Case Snowtime Travel

Social media advertising

Een andere belangrijke online marketingtool is social media advertising. Het grote voordeel hiervan is dat je specifieke doelgroepen kunt aanspreken. Het is gemakkelijk om doelgroepen te maken op basis van leeftijd en woonplaats, maar ook op basis van interesses en vakgebieden. Daarnaast is het belangrijk om in je achterhoofd te houden dat social media platformen een eigen publiek trekken. Verkoop je vloeren? Misschien is adverteren op Pinterest iets voor jou! Ben je actief in de B2B markt? Kijk dan eens naar de mogelijkheden op LinkedIn.

Social media advertising zetten wij onder andere in voor Woonboerderij Maja.

Remarketing

Tot slot maken we bij DBK graag gebruik van remarketing. Dit is een relatief goedkope en effectieve manier van online marketing. Met behulp van een remarketingtag en een cookie op de website worden bezoekers in een remarketinglijst geplaatst. Dit maakt het mogelijk om de bezoeker op een later moment advertenties te tonen. Remarketing is ook te combineren met feedmarketing. Hiermee kun je adverteren met producten die websitebezoekers al eens gezien hebben (maar niet gekocht hebben).

Remarketing is een goedkope manier om bezoekers nog eens terug te laten keren naar je website. Wanneer een bezoeker terugkomt naar de website is de kans op een conversie relatief groot. Daarom zetten wij voor veel van onze partners remarketing actief in.

Meer weten over online marketing bij DBK?

Wil je jouw online business ook naar een hoger niveau tillen? Nu je inzicht hebt in de verschillende tools, is het belangrijk om in te schatten met welke tools je jouw business kunt laten groeien.
Hulp nodig? Neem dan gerust contact op met DBK en kom eens langs voor een kop koffie.

Kom in contact ➝

Wij werken met trots voor o.a. de volgende organisaties:

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!