Google Ads met de omgekeerde ROI

Hoe zet je Google Ads effectief in?

Schermafbeelding 2021-05-04 182642

Door het toepassen van onze eigen ‘Omgekeerde Return On Investment-Strategie’, hebben we in drie maanden tijd, dagelijks meer dan 15.000 betaalde gebruikers binnengehaald. Hiervoor hebben we een tool ontwikkeld die inzicht geeft in de investeringen die nodig zijn om dit te realiseren.

Sturen op CPA

Het was belangrijk dat er niet meer dan €20,- per verkoop werd geïnvesteerd in Google advertenties. Dit kunnen we nauwlettend in de gaten houden door een koppeling van de website met Google-Analytics. De kosten per conversie bereken je door het totaal te delen door het aantal voortgekomen transacties.

Met de omgekeerde ROI-strategie weten we ook precies hoeveel bezoekers er nodig zijn voor het behalen van de omzetdoelen. Hiervoor hebben we gestuurd op een ‘Cost per Click’ van €1.20,-. Dit zijn de gemiddelde kosten per klik op een zoekadvertentie.

“If you don’t know your numbers, you don’t have a business”

Als laatste tip, voor een goede aansluiting van de advertentie op de zoekopdracht, moet de kwaliteit van deze advertenties worden geoptimaliseerd. Een hoge kwaliteitsscore betekent lagere kosten en een betere positie in Google.

Wil je meer tips? Neem dan contact op met DBK!

Kom in contact

We helpen je graag! Weten hoe?

Check onze werkwijze nu!